måndag 10 april 2023

Idag är det annandag påsk och jag ser tillbaka på lediga dagar som verkligen inneburit vila, lugn och ro. God mat, stunder i solen ute med en mugg kaffe, sköna promenader, påskgodis förstås, spontanumgänge med grannarna, streamade serier, receptskrivning, blomvattning och lite tvätt. En ljuvlig helg helt enkelt. 

Ser på dagens datum att en tredjedel av april har gått...vad hände liksom? Nyss, väldigt nyss var det första april. Med tanke på den racerfart april verkar ha känner jag mig nöjd med mig själv då jag idag fått iväg två recept till Anundsjö Aktuellt, båda med deadline i slutet av april. Nog för att jag gillar att vara ute i god tid men så här god tid....bara wow. Måste säga att jag är djupt imponerad av mig själv då jag oftast kommer på att jag har recept som ska in samma dag som deadline eller i bästa fall dagen innan. Men nu...imponerad är ordet. Tack vare detta fick jag njuta av nybakat bröd till frukost. Inte dumt alls. 

Ute skiner solen, jag hoppas det fina vädret håller i sig. Då blir det njutbart att ta promenaden även idag, kanske till och med en mugg kaffe på en läskyddad plats. Det blir en fin uppladdning inför kommande arbetsvecka. 






2 kommentarer: