lördag 22 april 2023

När man glömmer bort att ta jackan med sig när det är dags att åka från jobbet, då vet man att det är bra väder. Det hände mig igår. Nu är det ju inte direkt någon katastrof men med tanke på att vädret blir sämre redan imorgon var det väl inte helt lyckat. Dessutom ska jag inte på samma jobbställe på måndag som där jackan är. Fast det löser sig, jag får helt enkelt leta fram något annat att ha på mig. 

Eftersom solen skiner och vädret är ljuvligt idag har jag passat på att fixa en del utomhus. Jag började dagen med att tvångsförflytta den snö och is som var kvar på altanen. Eftersom jag hade varit där och hackat och skottat hela veckan gick det ändå relativt smärtfritt att ge isflaken en skjuts ut på gräsmattan istället. 

En promenad på det och lite kaffe hos mor så var det läge att såpaskura altanen sen. Så skönt att ha det gjort innan snön som meteorologerna hotar med börjar vräka ner. När jag ändå var i farten tog jag ut sommarmöblerna och vårstädade växthuset. Det vet vi ju sen gammalt att sommaren blir bättre om det kommer ett rejält lager snö när man precis tagit ut sommarmöblerna. Vadå, skulle jag ha hittat på det själv? Nej, verkligen inte, jag håller mig alltid till vetenskapen. Så ut med sommarmöblerna bara, helst innan snön snart kommer igen. Ju fler som hänger på desto större chanser till en underbar sommar. 

Nu tycker jag att jag gjort mig förtjänt av nån bra film eller serie på teven. Soffhörnet lockar!

Lite av isen som låg på altanen. 

Nyskurat!

Utemöblerna redo för snön som snart kommer....

Nu går det att slappa i soffan eller hängmattan igen!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar