söndag 22 september 2024

Jaha, vem är förvånad? Inte jag i alla fall. Ytterligare en vecka som kan läggas till handlingarna och som vanligt har den gått i en rasande fart. Fast det här har inte varit exakt som en vanlig vecka. Den avslutades med att sonen hämtades hem från tåget igår. Så ljuvligt att få rå om honom några dagar. 

Under veckan har jag fortsatt att fixa vidare med höst- och vinterförberedelser. Hallonriset har klippts ner. Ja inte allt förstås, utan de kvistar och grenar som burit bär under sommaren. Granris är plockat så nu är det höst på gravarna. Jag har gjort höstfint utanför bron och åkt ut till härbret och fixat det allra sista inför vintern. Så även om jag mentalt inte är redo för riktig höst och vinter så är jag redo på alla andra sätt. Eller nu hittade jag på, inte helt. Jag har kvar att skifta en del kläder i garderoben. Tunna klänningar och kjolar ska byta plats med stickat och mer vintriga plagg. Fast det får vänta, det kommer ju fler dagar. Jag kan ju inte ge upp om sommaren ännu trots att det låg frost på gräsmattan i morse. 

Ett och annat hallon fanns kvar och slank ner i magen när riset klipptes ner. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar