söndag 6 oktober 2024

Första söndagen i oktober och den bjuder på grått och mulet väder. Perfekt för att ägna mig åt mina vanliga söndagsnöjen, bland annat att gå en match mot amöban i tvättstugan. Just nu ligger jag under, den har fått tid att växa till sig rejält. Men innan dagen är slut skulle jag tro att ställningen är jämnare. Förutom amöbakriget tillbringar jag dagen där jag trivs som bäst. I mitt soffhörn med värmefilten och lite streaming på teven. 

Helgen började i alla fall på bästa sätt i fredags med kräftor tillsammans med goda vänner. Mat, dryck, samtal om stort och smått. En energiboost av rang. 

Lördagen var faktiskt lika härlig den fast på annat sätt. Började den med en promenad i det fina vädret, kaffe hos mor, sen ytterligare en promenad med en god vän som avslutades hos mig med kaffe, lite småplock från fredagen och eld i grillen framför huset. 

Kommande vecka har alla förutsättningar att bli bra med den energipåfyllning jag fått under helgen. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar