söndag 28 juni 2026

En dag kvar, en enda arbetsdag kvar. Sen är det semester. Jag längtar. Listan på saker som ska hinnas med under morgondagen är ganska lång. Men hittills är inga möten inbokade så jag kommer att kunna jobba på. Då brukar det svälja undan rätt rejält. Framförallt om jag kommer igång i tid imorgon. Jag är oftast som mest effektiv på morgonen. Det är om allt går som jag vill förstås. Vilket jag hoppas att det gör. Kaffebryggaren är i alla fall laddad så den delen borde fungera som den ska. 

Helgen har bjudit på både sol och regn. Gårdagen var ljuvlig. Det var den här dagen också, fast på ett annat sätt. Igår låg i en stol under parasollen på altanen och läste. Idag låg jag i soffan och läste. 
I den bokhög jag lånade på biblioteket är jag redan inne på bok nummer tre.....det kan nog bli så att den måste fyllas på. Den här människan kan verkligen sluka böcker när hon sätter den sidan till. Det är det enda som är helt säkert faktiskt. Sommar och nöjesläsning. Det är livet. 

Nu taggar jag för morgondagens jobb med att titta ut på prästkragar och blåklockor i gräsmattan. Sen ska jag nog läsa lite till. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar