onsdag 2 mars 2011

Ny dag

Mitt i veckan och lill-lördag igen. Fast nån "mitt i veckanfest" lär det knappast bli. Lätt nostalgisk tänker jag på universitetstiden då onsdag, fredag, lördag och söndag var bra anledningar till ett besök på Krogen Krogen. När vi hade vår avslutningsrevy 1986 och jag står på scenen och ska presenteras för publiken i min hembygdsdräkt lät det så här: " Katarina Strömberg från Bredbyn, alltid trogen Krogen Krogen". Fast låt er inte luras av det, jag pluggade massor också!!  Mitt knä känns bättre idag på morgonen, hoppas det håller i sig. Undrar om man kan smörja voltaren i förebyggande syfte? Jag ska gå en sväng till skoaffären idag, de ringde igår och talade om att de fått hem de jobbarskor jag har frågat efter. Men jag väntar till dess att solen står lite högre på himlen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar