lördag 14 maj 2011

Reklam

När man sitter framför teven så här på lördagkvällen kan man ju inte undgå att drabbas av en del reklam. Jag slås av vad oerhört mycket dålig reklam det finns och undrar hur reklammakarna egentligen tänker? De borde ju vilja göra bra, rolig och minnesvärd reklam men jag tycker att det är övervikt mot den kassa delen. Man vill ju gärna tro att det är den bra eller roliga reklamen man kommer ihåg och som påverkar ens inköp. Men det kanske är precis tvärtom, den dåliga reklamen man retar sig på, det är den som sätter sig. Så när man står där i affären och inte kan bestämma sig för vilket märke man ska välja då suger man tag i nåt som ser bekant ut....kanske är just det produkten som den urusla reklamen sålde...För varför skulle det annars finnas så mycket dålig reklam? Kan också fundera över hur man som reklammakare kan känna yrkesstolthet över vissa reklamsnuttar eller stavas stoltheten p e n g a r? Hm, reklam kan det vara en framtidsbransch?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar