söndag 5 juni 2011

En alltmöjligt dag!

Idag har det verkligen varit en toppendag vädermässigt. Min rygg har känts rätt okej så jag tog mig i kragen och sådde frön i lådorna ute på framsidan. Det blev lite blommor, olika sorters sallad, koriander, persilja, dill och mer som jag inte kommer ihåg nu. Tryckte ner några köpeplantor av timjan och rosmarin i en kruka på bron. Några potatisar har också hamnat i jorden, lite sent kanske men innan det är höst så har jag nog färskpotatis. Nu har jag gjort majonäs med smak av citron, vitlök och chili. Den ska vara till den gratinerade hummern. Hummer har fått gott "gojs" på sig samt mycket färsk riven parmesan innan den ska in i ugnen. Sonen sa: Åh ska vi få hummer, vad gott! Återstår att se om han verkligen tycker om det eller om han bara vill tycka att det är gott. Det finns kycklingnuggets i reserv till honom annars.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar