tisdag 31 januari 2012

Ett litet boktips igen.

Först ett litet boktips av ännu en lånad bok som jag har läst.
Bok nr 6: Överenskommelser av Simona Ahrnstedt.
Romanen utspelar sig i slutet av 1800-talet i Sverige.  Huvudpersonen är en stark egensinnig kvinna som inte alltid beter sig på det sätt som anses passande för damer under den tidsepoken. Är man ute efter en rykande kärleksroman som är en blandning av Jane Austen och Jackie Collins i stilen passar den här alldeles utmärkt.

Men nu har jag slut böcker igen.....så nu blir till att göra annat  igen....kanske får jag leta upp nåt gammalt i bokhyllan som jag har läst förut när läslusten blir för stark.

Idag stod det skidor på idrottsplaneringen, så sonen hämtade dem från garaget och gav sig iväg till skolan för ett tag sen. I vanliga fall är vi bortskämda eftersom min mamma kommer på morgonen och hjälper mig och Anton men idag fick vi klara oss själva för att en av dörrarna i hennes trappuppgång inte gick att öppna, så hon väntar på att bli utsläppt. Det var ett handtag som lossnat och lagt sig så det blockerade dörren.
Fick tag i min sjukgymnast så nu har jag tid på torsdag för att få hjälp med övningar och mätning. Två dagar till att träna på egen hand alltså.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar