fredag 20 januari 2012

Snart är det dags för skidskytte, så nu har jag bänkat mig framför teven igen. Har haft hjälp både inomhus och utomhus idag. Först med att få gården skottad, sen med att sätta upp ett handtag i duschen så att jag har att hålla mig i när gipset tas bort och det blir dags att duscha i källaren igen.
Hjälpredan hade dessutom med sig eget nybakat bröd till kaffet....vilken bonus!

Ute fortsätter snön att falla...tänk om en del av det här kunde ha fått komma under mörka november och december i stället för nu. Att titta ut och se all snö gör att det är väldigt svårt att förstå att om  tre månader är det mesta borta....

När skidskyttet är slut ska jag börja hacka grönsaker till ikväll och göra lite olika såser som tillbehör. Hoppas att jag inte glömt någonting...men det går säkert bra ändå...det brukar ju göra det. Nu är det dags att hålla tummar och tår för svenskarna...framförallt för Fredrik förstås!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar