tisdag 7 februari 2012

Ännu en arbetsdag till ända. Den började lugnt på biblioteket under förmiddagen för att fortsätta lika lugnt i Norrflärke. Idag kollade jag igenom vad eleverna har hunnit med så jag vet hur jag ska lägga upp jobbet den här veckan och framöver. Tänk att det är så roligt att arbeta igen, men jag måste erkänna att nu är jag lite trött.
Skulle inte ha något emot om någon plötsligt kom och lagade middag åt oss....
Ligger i soffan och bara vilar mig, tänker på hur snabbt det går att komma in i arbetsrutiner igen...just nu känns det om om jag har jobbat länge, länge. Ändå är det bara två dagar. 

Det ska bli intressant att se hur jag klarar mig från förkylningar och annat, det hostas och kraxas, kanske inte så mycket i Norrflärke men väl i Bredbyn. Andra klagar över ont i magen och om jag förstår det rätt går det magsjuka på sina håll. Sudden har i alla fall pratat om det. Så risken att jag åker dit på något är nog rätt stor. Efter att ha varit hemma nästan två månader kan jag tänka mig att min motståndskraft är lägre än vanligt.

Jag blev i alla fall lite mindre vilsen idag för de ringde från vårdcentralen och talade om att de fått tag i en vikarie istället för min sjukgymnast, så nästa vecka får jag gå dit igen. Hurra!

Men vad ska vi äta till middag????


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar