måndag 9 april 2012

Efter att ha tagit reda på tvätt började jag med kokböckerna. Det blev tre rejäla högar, två som ska vara kvar och en som ska säljas/ skänkas.
Nu ligger de på bordet i köket och väntar på att jag ska flytta dem någon annanstans...men var?
Jag ska nog göra plats i bokhyllorna i arbetsrummet för de som ska vara kvar så länge och de som ska bort stoppar jag väl i kassar.
Det visade sig att jag inte behöver laga middag i kväll, vi blev bortbjudna så om ett tag ska vi promenera iväg. Jag har i alla fall förberett morgondagens mat. Köttfärsbiffar med bland annat parmesan och soltorkade tomater. Det blev inte riktigt som det skulle trots att jag hade bestämt mig för att följa receptet till punkt och pricka. Jag läste innehållsförteckningen och sen satte jag igång....tills jag plötsligt upptäckte att vissa ingredienser som jag stoppat i köttfärssmeten skulle ha varit i såsen.....då struntade jag i resten av receptet och gjorde som vanligt...

Dagens lärdom, ska man följa ett recept är det bra att läsa igenom alltihopa innan man sätter igång....Det påminner om de instruktioner jag ger mina elever innan de sätter igång med en ny uppgift.....jag kan bara konstatera att jag inte lever upp till det själv!
Provsmakningen var i alla fall okej, faktiskt mer än okej!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar