söndag 13 maj 2012

Hej då vissna påskliljor och välkommen små söta penséer. Idag har jag gjort ett litet ryck och fixat till krukan på framsidan. De vissna påskliljorna grävde jag ner i ett hörn på tomten. Förhoppningsvis kommer där fina blommor nästa vår.
Jag har gått runt och gjort en trädgårdsöversyn, funderat och planerat vad jag ska ta tag i utomhus. Ser att skottet jag tog från rödvinbärsbusken i fjol nog har överlevt. Tycker mig se en liten knopp på den lilla kvisten som sticker upp ur jorden. Likaså har i alla fall tre av de sex hallonsticklingarna överlevt också. Ogräs i mängd finns det förstås...där råder ingen brist alls.

Tvättmaskinen går för högtryck idag, jag har handlat lite och lagt ytterfilé i marinad. Det blir nog grillat till  middag även om vi inte sitter ute och äter.  Till köttet blir det grillade grönsaker och antingen risonisallad eller klyftpotatis. Nu tänker jag slappa ett tag till dess att det är dags att fixa med maten.  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar