söndag 13 maj 2012

Vaknade tidigt, tidigt av att solen lyste in i köket och reflekterades i skåpdörrarna. Jag fick lov att dra igen sovrumsdörren lite, det blev så ljust så det var svårt att somna om.
Nu har jag vaknat igen. Känner mig lite seg idag. Igår var jag på en toppenrolig fest. Tre fyrtioåringar hade en gemensam 120-årsbaluns. Roliga lekar och tävlingar, god mat, trevliga människor. En höjdarkväll helt enkelt!

Men det är lite svårt att fortsätta njuta av det och att ta till sig solskenet och det fina vädret ute idag för jag hörde nyss att några stackare har förlorat sitt hem i en brand tidigt på morgonen. Usch så förfärligt. Men vilken tur att de som bodde i huset vaknade och kunde ta sig ut, för efter vad jag förstår har alla människor klarat sig.  Men ändå, vilken förfärlig mardröm att vakna upp till...

Lyssnar på Nyhetsmorgon också där en ung tjej som blev kidnappad från mamman när hon var 8 år berättar om sina erfarenheter. Hon har skrivit en  bok där hon delar med sig av allt hon fått genomlida under sin uppväxt. Hon heter Donya Wihbi och det är en stark berättelse hon har att delge.

Nu tänker jag kliva upp, göra mig en kaffemugg och starta en tvätt!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar