måndag 18 juni 2012

Körsbärsträdet är fortfarande alldeles fullt av blommor.
En ljuvlig sommarmorgon och jag vaknade ovanligt tidigt. Jag har redan hunnit äta frukost och fått mitt morgonkaffe. Om vi hade bott kvar i vårt gamla hus hade jag suttit på bron med kaffemuggen den här morgonen. Nu har jag nöjt mig med att gå ut på balkongen och se ut över körsbärs- och äppelträd där humlor och bin surrar. Inser att jag måste fixa till nån liten sittplats på balkongen mot väggen där jag kan njuta av solen tidiga sommarmorgnar. Inte för att jag brukar vakna särskilt tidigt när jag väl blir ledig,  men det kan ju alltid bli någon fler dag. Det finns ju sittplatser på altanen förstås, men där är det svalare så här tidigt på morgonen.

Inte känns det särskilt inspirerande att sitta inne hela den här dagen, först föreläsning sen jobb på skolan. Men med tanke på att jag fortfarande har kliande utslag på armarna efter att ha varit ute i lördags är det kanske lika bra för min del. Läste precis på bipacksedeln att man ska undvika att vistas mycket i solen hela fem dagar efter avslutad kur....Men jag ska inte klaga på medicinen. Den verkar ju äntligen ha fått bukt med bihåleinflammationen.

                                                       

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar