lördag 2 juni 2012

Bredbydag!

Återigen har det blivit dags för Bredbydan. I vanliga fall när jag tittar ut genom köksfönstret brukar jag se hur förberedelserna pågår uppe på torget. Tittar jag ut genom mitt köksfönster nu ser jag ingenting som påminner om att det är marknad på byn.
Vädergudarna har trots idogt tjatande inte lyssnat på önskemålen om fint väder idag. Just nu regnar det visserligen inte men oj vad det tar i och blåser i stället....Med fjolårets kastvindar i färskt minne som välte hoppborg och fick så mycket annat att blåsa iväg känns det inte särskilt betryggande.

Jag ligger fortfarande med min kaffemugg och slöar, det är rätt många år nu jag har kunnat njuta av att inte ha nåt ansvar över den här dagen, därför tänker jag slappa ett tag till. En dag utan några måsten är precis vad jag behöver.

I går var jag i alla fall på en mycket trevlig fest med god mat och roliga lekar. Mycket surr och skratt. En härlig påfyllning till mitt må bra-konto.

Sonen och hans kompisar är inne på andra dagen i Östersund, jag hörde att det snöat där idag. Ja inte av honom, men väl av andra som kommer från vår gamla hemstad. Sonen har jag inte hört av alls, inte så förvånande, han brukar inte höra av sig särskilt ofta när han trivs och har det bra. Jag får väl höra ikväll hur han har haft det.

Nu ska jag göra ett ryck, ta mig lite frukost och göra mig redo för en tur upp på byn så jag får lite marknadskänsla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar