onsdag 27 juni 2012

I dag har vi haft en riktig sommarlovsdag....större delen av dagen har sonen och jag legat i varsin soffa och läst. Han läser just nu Hunger games trilogin och jag har börjat på en ny bok som heter "Endera dan, en roman om fulfötter".

Nu har vi efter en god middag slängt oss i varsitt hörn igen för att fortsätta läsningen. Om ett tag ska jag gå ner och ta reda på tvätten som sonen tagit in från strecket men först måste paltkomat släppa taget om mig. Jag gjorde kryddig helstekt ytterfilé med potatisgratäng och god sås, mat som gör det svårt att känna när man fått nog....tyvärr tog jag en portion för mycket så rör jag mig tror jag att jag spricker.

Fast vi har faktiskt inte bara läst idag, en promenad har det blivit också...men nu plockar jag upp boken igen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar