söndag 3 juni 2012

I lugn och ro satt vi framför teven och skulle äta inbakade korvar när vi plötsligt upptäcker en myra på soffbordet....och på golvet....och i fönstret...och på väggen.....Det var alltså inte bara en liten förvirrad myra utan många myror på helt fel ställen. Myror ska vara utomhus inte inne, det är min starka åsikt.

När vi ätit hjälptes vi åt att jaga myror, vi dammsög, torkade, grävde upp stenar ute för att se var de kom in men någon myrdörr hittade vi inte. Just nu är det lite lugnare en stund, vi får se hur det är senare ikväll eller i morgon.

Det är ju inte farligt med myror men jag gillar dem inte, i alla fall inte inomhus. Jag kommer precis ihåg hur det var när jag bodde hemma fortfarande...en sen kväll när jag skulle sova kände jag hur det kröp i sängen....med ett skrik väckte jag resten av huset.....myrorna hade valt att förlägga sin motorväg rakt över min säng....När pappa dagen efter grävde utanför väggen i mitt rum upptäckte han en spricka i väggen och ett myrbo under jord som var enormt....Inte konstigt att jag hade myror i sängen då. Det är inte lika mycket nu, tack och lov. Men det dyker upp nån promenerande myra nu och då på vårt gillestugegolv...fast de jag hittar önskar nog att de gömt sig bättre.....


2 kommentarer:

  1. Myrr runt huset är mitt tips!
    / Linda

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är ett bra tips, letade efter det i garaget igår men hittade inget. nu har jag i alla fall ringt försäkringsbolaget så de skickar myrdosor till att börja med. Men jag ska införskaffa myrr också tänkte jag!

      Radera