söndag 3 juni 2012

Sitter med en kaffemugg och tittar ut genom fönstret. Jag undrar om jag har missat sommaren och hösten redan är här? Om ett tag ska jag och mina körkompisar åka upp till Solberg och sjunga. Jag plockade fram kläder igår, ljusa sommarkläder, men nu känns något tjockt och svart mer lämpligt....Tur i alla fall att det här vädret inte mötte alla i går morse.

Idag skulle min älskade pappa ha fyllt 74 år om han fått leva. Hela tiden kommer i media information om människor som drabbas av ALS eller liknande sjukdomar. Min upplevelse är att det blir fler och fler. Dessutom tycker jag mig märka att den även kryper ner i åldrarna. Det är en förfärlig sjukdom där svaren på varför signalerna från hjärnan till musklerna slutar att fungera fortfarande är olösta. Skänk en slant till Forskningsfonden för Klinisk neurovetenskap pg: 78 14 71-8 så de kan fortsätta sitt arbete. Forskningsfonden hör hemma i Umeå och där arbetar flera framstående forskare med detta, både svenska och utländska. De har kommit en bit på väg men ännu har de lång väg kvar, så alla bidrag behövs.

Nu ska jag ta mig lite frukost och sen göra mig klar för Solbergsresan.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar