onsdag 20 juni 2012

Nog känns det att jag har en kropp allt...Inser att gräsklippning på mitt gamla ställe var en "walk in the park" jämfört med detta.
En härlig tomt vi har nu, inget fel på den, men med många fler sneda sluttningar och småbackar är det inte så enkelt att klippa gräsmattan. Med ett instabilt knä och svaga lårmuskler har jag lite svårt att gå där det lutar, att dessutom hålla emot klipparen samtidigt kräver lite balans och muskler.
Men det gick, jag fixade det även om knäet värker som bara den....men efter en dusch och med vila till i morgon blir det nog bra igen.  
Jag kan bara hoppas att hyposensbehandlingen sonen genomgår har god effekt så att han kan börja klippa gräset, men dit är det ett tag. Å andra sidan borde detta träningspass på tomten göra underverk för mina icke befintliga muskler....det kan ju bara bli bättre. När sommaren är slut borde det gå så mycket lättare att klippa gräset, borde ju dessutom klara av lite skogspromenader och jakt på älgar också! Så det är bara att klippa på.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar