onsdag 20 juni 2012

När smyghöjdes matpriserna? Eller är det bara som jag inbillar mig att pengarna inte räcker lika långt när man handlar mat längre. Jag kan inte påminna mig om att jag läst eller sett nåt om prisökningar på mat.

Jag har ett konto där en fast summa går in varje månad och så sent som i slutet av förra året räckte det gott och väl till våra matinköp. Men när 2011 blev till 2012 har jag lagt märke till att jag måste föra över mer pengar för de tar slut innan månaden är slut.

Det handlar inte om att jag har börjat handla mer, eller börjat köpa en annan typ av matvaror utan våra matinköp ser ungefär likadana ut som innan jul. Jag storhandlar det jag behöver för veckan som kommer, sen kan det bli nån liter mjölk eller nåt annat som tagit slut men inte mycket spontaninköp och ändå räcker inte slantarna till. Det tycker jag inte om.

Det blir väl till att ändra överföringen så att en större summa går in på en gång men jag gillar det inte....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar