tisdag 10 juli 2012

Dahlior.


En liten blomhörna.
Jag hittade på att åka och köpa blommor! Några fina kraftiga dahlior planterades i en kruka på altanen. Sedan åkte jag till pappas grav och satte några fler små plantor där, fast det var en annan sorts planta. Mer lågväxande och lite buskig men ändå skir....har hunnit glömma vad den heter.....

Nu funderar jag som bäst på om jag ska köpa en ny gasolgrill eller inte....den vi har är rätt sliten, den har varit med nio år. Jag har varit med om en gång att brännaren rostat sönder så när den skulle tändas höll jag på att bränna upp hela mitt ansikte. Därför vet jag att man ska kolla gasolgrillar noga och att de inte håller hur länge som helst, även om de sköts noga. Tyvärr måste jag erkänna att den här inte blivit så väl omhändertagen, däremot väl använd.  
Dessutom har de finfin rabatt på en grill just nu på en affär nära oss, därför känns det dumt att inte passa på....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar