onsdag 4 juli 2012

Känner mig lite trött men har ingen lust att sova. Det här är en sån där kväll när det bara är jättehärligt att vara vaken. Jag gör inget speciellt, alla andra i huset har lagt sig så det är inte läge att spela rockmusik och börja baka eller nåt sånt....
Jag skulle ju kunna fortsätta läsa den nya bok jag har påbörjat efter att ha läst ut Hungertrilogin, men känner inte för det....
Skulle också kunna slå på teven och titta på nåt, men känner inte för det heller.....
Tittar ut och inser att nu syns det tydligt att vi går mot en mörkare årstid....det är inte alls lika ljust ute vid den här tiden som det var runt midsommar. Jag vill bita mig fast i den lilla ljusa tid som är kvar....jag tror att det är därför jag inte vill lägga mig och sova....
Så vad göra? Jag tror att jag läser lite trots allt....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar