lördag 18 augusti 2012

I kväll fick vi en trevlig överraskning. Willy från Köln hälsade på. Han var gift med Birgitta som var ägare till vårt gamla hus på Olympiavägen när jag köpte det. Från början när vi bodde i huset kom de båda och hälsade på varje sommar, men sedan Birgitta gick bort för ett antal år sedan kommer han själv. Det är lika trevligt varje gång. Trots att jag bara har träffat honom en gång varje sommar i elva år är det som att träffa en kär gammal vän. Tänk vad olika det kan vara med människor, vissa får man den där nära kontakten med på en gång, så är det med Willy.


Willy från Köln.
Efter att ha pratat och skrattat ett tag åt vi middag, Nasi goreng,  innan han åkte tillbaka till Gästis där han bor medan han är här i Bredbyn. Nu ska jag nog sätta mig nere i tevesoffan ett tag, kanske se en film med Sudden eller så slötittar jag bara och zappar runt....


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar