lördag 15 september 2012

Efter en tur till stan i förmiddags åkte jag hem och fixade med tvätt. Laddade maskinen och sedan tog jag reda på det som var rent sen förut. Strök och plockade undan. Jag skänkte också gardinerna som jag inte längre ville ha till mamma, de passar nog i hennes kök i stället. Därför sydde jag en kappa till hennes ena fönster. Det blev riktigt bra. Fast det beror ju på när de kommer upp om det ser bra ut....det återstår att se.

Passade på att gå ut i trädgården och ta upp potatisen. Jag satte inte många i början av sommaren men det blev i alla fall ungefär 3-4 kg. Inte illa. På vägen in plockade jag med mig några syrliga äpplen, jag valde mellan att dammsuga och göra äppelkaka. Kakan vann!
Nu väntar jag på att den ska svalna så att jag kan skära upp den. Kanske njuta en bit till en mugg kaffe.....
Äppelkaka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar