söndag 16 september 2012

Förmiddagsfika med äppelkaka och en mugg kaffe smakar gott.Den gågna natten har det inte varit någon rolig knänatt. Det har gjort ont när jag har lagt mig på sidan, på magen, på rygg, när jag har dragit upp knäet, när jag inte har dragit upp knäet....undrar om jag missade någonting?

Det kan ha att göra med att i går när vi såg film, halvlåg jag i soffan och lyfttränade under tiden. Det kan vara så att det blev för länge....men nu känns det faktiskt bättre. Tack och lov ska jag säga med tanke på att jag har en del att göra idag.

Tvätten snurrar, första maskinen hänger på linan. Sovrummet är dammat och sängen renbäddad. Om en stund ska jag gå ut på altanen och plocka bort det sista därifrån. Tömma vår lilla minifontän till exempel.
Dessutom måste jag sätta mig vid datorn och jobba idag....skulle behöva sitta mest hela dagen men vädret lockar inte till att bli sittande inomhus...faktiskt ångrar jag mig lite att jag inte gått ut i skogen idag....fast mitt knä tackar mig.....

Mamma ringde precis och bjöd på middag idag! Perfekt, då kan jag fokusera på hemmajobbet i stället. Jag har visserligen tagit upp en bit kött men den ska ändå inte bli middag, det ska bli köttgryta till en vardagsmiddag. Den ska jag förbereda senare i dag. Först måste den tina lite så att det går att skära i den.

Nu har kaffe och äppelkaka slunkit ner, dags att fortsätta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar