lördag 22 december 2012

Ute börjar det skymma, sonen är ute på byn och gör några egna små ärenden. Jag har satt mig ner efter att  äntligen ha slagit in julklapparna....två dagar innan julafton. Vill bara tala om att det är sent när det gäller mig. I vanliga fall brukar jag vara klar med det långt tidigare. Fast det gick ju bra ändå...det var inte så många så det gick rätt snabb. (Kanske var det som gjorde att jag väntat så länge, att jag visste att det skulle gå fort).

Lyssnar på julmusik med tända ljus överallt, sitter och känner i hela mig att jag har det bra. Väldigt bra, julefrid är ordet. Ikväll ska vi gå till mamma och äta middag, sen ska vi klä hennes tall och hjälpa henne att ta fram tomtarna ur hennes mörka vrår.

Tänker på alla runt om i världen som inte har det lika bra som jag. Tänker att det är en konstig ordning i världen, när det är krig, svält, misshandel och övergrepp på olika sätt. Både på nära håll och långt borta. Skulle jag få en enda önskan uppfylld skulle det vara att alla får känna ett lugn och en stor trygghet nu när julhelgen kommer.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar