söndag 6 januari 2013

Som traditionen bjuder i vårt hus när det är Trettondagshelg åt vi Holländsk rispudding till dessert. Det var min mormor som brukade bjuda på det, med saftsås till. Men hon hade alltid strössel på också....
När jag var barn struntade jag i saftsåsen och såg till att få mycket strössel istället som jag tyckte var mycket godare. Min pudding idag var inte riktigt äkta för jag hoppade över gelatinet som ska vara i egentligen.  Fast den blev god ändå.

Nu sitter jag mätt och nöjd i soffan efter att ha ätit en god middag och därefter jobbat en stund. Nu tror jag inte att jag ska göra mer ikväll. Inte för att det saknas jobb att ta tag i, utan för att inspirationen saknas....hoppas den kommer under natten så den är på plats imorgon. Det vore tacksamt!

Jag har både tränat ett rejält pass och gått en promenad under dagen, så nu känns det i knäet. Jag tycker att det är svårt att få till en balans där det gör lagom ont....just nu gör det alldeles för ont. Det betyder förmodligen att jag har tränat för mycket. Samtidigt vill jag ju att det ska hända nåt...jag vill se rejäl förbättring. Tålamodet är snart slut nu!!


Ett litet glas med tradition.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar