lördag 18 maj 2013

Armarna känns tunga, kinderna hettar och på smalbenet gör blåmärkena ont. De har kommit efter att ideligen ha slagit i när jag klättrade upp och ner på stegen. Nu har jag i alla fall målat de delar jag kommer åt, ett varv. Jag jobbade under förmiddagen och sen på kvällen när det blev svalare igen. Däremellan läste jag en bok liggande i skuggan under parasollet.

Nu ligger jag framför teven och kollar in hockeyn. Tro om det håller hela vägen för Schweiz och de hamnar i final...det vore en liten skräll. Fast Sveriges förlust mot dem känna inte lika tung längre om resultatet står sig.....

Plötsligt är det Eurovision.....såg precis ett kort klipp på Zlatan där han hälsade välkommen till Sverige och Malmö....blev det inte mer med honom? Efter alla skriverier i tidningarna så trodde då jag det...Undrar om jag orkar se detta? Tror inte det, jag läser nog en stund istället.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar