lördag 18 maj 2013

Pingstdagen och vädret är underbart. Tittar man sig runt börjar det bli skirt ljusgrönt överallt. Det formligen exploderar av grönska.

Jag har ägnat en stor del av dagen åt att måla. Det gäller att få färg på de delar som gränsar mot taket så att det kommer på plats. Fast hur jag ska måla de sidor jag inte kommer åt har jag ingen lösning på än. Det blir många vändor upp och ner på stegen i alla fall.

Mamma är snäll och servar med mat och fika! Annars skulle jag nog glömma det....vatten dricker jag dock massor av.

Men nu är det alldeles för hett och soligt för att måla så jag sitter i skuggan under parasollen för att inte få värmeslag. Dessutom lyser ju solen rakt på det som ska målas.

Från Jönköping hör jag inte så mycket. Jag tror att sonen tävlar först imorgon, idag är det nog vuxenklasserna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar