lördag 2 maj 2015

Maj har börjat lite småkyligt men jag har ändå hållit på och fixat med sånt som hör våren till. Planterat lite frön i små krukor i växthuset och några fina må vita penséer i en kruka på bron. Det kändes mer välkomnande än de björkkvistar som nyss stod i krukan. 

Dessutom har jag chockat mig själv idag med att tvätta vinterjackorna....jag tänkte att det inte skulle dröja lika länge som i fjol. Då blev jackorna tvättade mitt i sommaren.....fast med tanke på hur varm förra sommaren var kanske jag har gjort ett misstag. Tänk om det blir kallt och eländigt nu bara för att jag har tvättat vinterjackorna.....

Fast nu tänker jag inte göra så mycket mer idag faktiskt. Nu åker boken jag håller på med fram, sen bänkar jag mig i soffan.
Vårblommor i krukan på bron.

Frön i blöt, krasse och luktärtor.

Mer att vattna.

Gardinbyte gjorde så att det blev vår i fönstren också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar