onsdag 17 juni 2015

Det var nästan så att jag kunde höra Gert Fylking ropa äntligen ikväll. Inte för att jag tillkännagav någon nobelpristagare, nej det som fick mig att i alla fall mentalt ropa äntligen var det faktum att potatis och fröer äntligen kom ner i odlingslådorna. Eftersom det här var den första riktiga sommarkvällen passade det ju bra, dessutom tog inte vinden i så att fröerna riskerade att flyga iväg. Nu är det bara att hoppas på en fin sommar och en lång varm höst....

Förutom att sätta fröer satte jag även ut alla småplantor från växthuset. Snacka om att känna sig effektiv. Nu är det bara städningen kvar, det är lite jordigt där inne. Sen kan vi njuta av våra måltider i vår lilla oas igen. Fast ikväll blir det inte mer....mitt knä är inte nådigt just nu....

Nu har jag äntligen fått ner fröerna i jorden. I två små gödselhögar har jag tryckt ner några squashfrön  också. 

Blommor på ett av äppelträden.

Det andra äppelträdet blommar också. 

Även körsbärsträdet är i full blom.

Nu är det bara städningen kvar i växthuset. 

Rabatten från gatan. 

Kläderna hänger på sin plats mellan rönnarna. 

Rabatten från kvisten. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar