onsdag 8 juli 2015

Svara om du hör mig av Ninni Schulman


Så var det dags för sommarens första kriminalroman. Den bok jag läste är den tredje i serien om journalisten Magdalena och poliserna Petra och Christer som alla tre återfinns i Hagfors. Den här boken tar sin början i älgskogen där en av deltagarna i jaktlaget hittas död, ihjälskjuten, på sitt pass. Hans fjortonåriga dotter som följde med ut i skogen den här dagen är försvunnen. 

En spännande välskriven bok som fångar intresset från första sidan. Jag gillar verkligen hennes sätt att skriva, en kanondeckare helt enkelt! Nu väntar jag ivrigt på del fyra som jag reserverat på biblioteket. 


De två tidigare böckerna i serien, Flickan med snö i håret och pojken som slutade gråta är också heta deckartips!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar