onsdag 8 juli 2015

Nu börjar det blomma i krukorna på altanen, min sena start i växthuset till trots. Små gröna kulor börjar visa sig på tomatplantorna också så innan det blir vinter ska vi nog få smaka egna tomater.

Chilin däremot är en annan historia. Nog är plantorna fina men alldeles för små. Fast de kan jag ju plantera om i andra krukor och flytta in i köksfönstret när hösten kommer så kanske de hinner med också....

Min rygg mår faktiskt bättre, peppar peppar....fast det var lite spännande när gräset skulle klippas. Mest undrade jag hur den skulle må efteråt. Men som tur var kom jag ihåg att ta på ryggkorsetten så ryggen stabiliserades och hittills har den inte visat några tecken på att bli sämre av motionspasset runt tomten.

Nu väntar jag på att sonen ska komma hem från jobbet, ja det dröjer drygt nån timme. Sen ska vi få middag....det börjar suga i magen.....






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar