torsdag 2 juli 2015

Idag kommer det att bli en strålande dag. Varmt och härligt! När jag lyssnar till ljuden utanför sovrumsfönstret blir jag förflyttad till ett hotellrum på nån grekisk ö. Det slamrar och låter och arbetet är i full gång samtidigt som det är så varmt, så varmt.

Slamret kommer från jobbarna nere vid macken....där nere har det grejats och fixats till hela veckan....Fast de röster som hörs pratar inte på ett annat språk utan det är svenska. Alltså är jag hemma, inte i Grekland. Vilket kanske är tur med tanke på den turbulens som pågår där just nu.

Bäst av allt med att vara hemma, jag kan njuta av vädret på altanen under parasollen sittande i mina nya möbler idag, bara en sån sak! Böcker har jag att läsa också....inte synd om mig idag inte.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar