torsdag 16 juli 2015

Stalker av Lars Kepler

Sommarens nästa boktips är en riktig nagelbitare. Den läste jag igår mitt under ljusa dagen medan sonen jobbade. Förmodligen hade jag gjort på mig om jag läst den nattetid.....

Femte delen om bland andra kriminalkommisarie Jonna Linna och Erik Maria Bark. Lars Kepler skriver som vanligt nervkittlande och lyckades skrämma slag på mig trots att solen sken och sommaren tog sig ändå in. 

Ytterdörren och altandörrarna var öppna och till slut ryckte jag till vid varje litet ljud och var tvungen att sluta läsa (tillfälligt) och springa runt att kolla vad det var som lät.....

Det var skönt att sonen kom hem från jobbet och inte skulle sova borta natten som gick vill jag lova......och att det dröjer ett litet tag till innan det kommer att vara mörkt utanför fönstren....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar