tisdag 11 augusti 2015


Ja ikväll var det ett lätt val när teven slogs på....vem kan motstå lite Star Wars en regnig kväll? Inte jag i alla fall. Med en eld som flammar muntert i braskaminen och kraften på teven trivs jag rätt bra här i mitt soffhörn. Lite glass är väl det som möjligtvis skulle kunna göra det ännu bättre.

Kylskåp och skafferi är äntligen välfyllda igen, i alla fall på ett ungefär. Det känns ju lite viktigt nu när det snart är dags att börja arbeta....sista lediga dagen i morgon. Då kommer det inte att finnas tid att springa till affären titt som tätt när det är dags att laga mat.

Konstaterar med en liten suck att inga sommarprojekt har blivit utförda.....hyllorna som skulle tömmas och göra plats för mitt skolmaterial är orörda....man kan ju hoppas att inspirationen till det kommer nu när jag börjar jobbet igen. Hoppet är ju det sista som överger en sägs det. Det kan ju faktiskt tänkas att jag behöver något som finns nerpackat i de där kartongerna i förrådet. En inte alltför osannolik tanke.....


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar