fredag 25 september 2015

Visst är fredagar underbara. I alla fall när man som jag dels fick hämta min fina nya tröja idag, sedan äta framför teven där den senaste Avengersfilmen visades. Dessutom gjorde sonen min kväll när han chromecastade trailern till första avsnittet av Agents of Shield, säsong 3. På tisdag nästa vecka visas det avsnittet i USA, det betyder att vi kan kolla in det på onsdag här hemma. Som grädde på moset är det en av de kvällar sonen tillbringar hemma under veckorna. Inga höga odds på vad vi kommer att göra då......

Något som inte gjorde min kväll däremot var min dumtelefon som strulade....den låste sig helt och hållet.....inte blev det bättre av att jag glömde bort vilken urgammal modell jag har så att när jag för en stund sen surfade hos supporten stämde inte det de skrev med de knappar min telefon har....tills jag kom på att min version är så urgammal att den inte har några siffror efter namnet....då hittade jag till slut support till rätt telefon och simsalabim kunde jag trycka på de rätta kombinationerna och den vaknade till liv igen. Fast för hur länge återstår att se.

Faktum är att jag nog aldrig har haft en så gammal mobil....rena rama pensionären, snart två och ett halvt år....Så med tanke på att den inte laddar så bra heller och definitivt inte klarar av att föra över saker via usb är det nog tur att jag beställde en ny igår. Tyvärr är det leveranstid på den....i bästa fall bara två-tre veckor. Jag får gulla och vara riktigt snäll den tid som är kvar så att det går att ringa och sms:a mig i alla fall....




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar