lördag 28 januari 2017

Eftersom sonen tränar ofta brukar ett rätt stort antal handdukar passera tvättmaskinen och tumlaren varje vecka innan de viks ihop och hamnar i handdukshyllan igen. Under en längre period har jag funderat var alla handdukar tagit vägen? Visst, en och annan har jag väl sett till, men under tiden jag funderat har det blivit tommare och tommare i hyllan. Tänkte att sonen kanske hade glömt dem i stan...men det kändes inte riktigt rätt det heller. Tvätten brukar komma hem.

En plötslig ingivelse fick mig att lyfta på locket till tvättunnan som står utanför vår bastu....döm om min förvåning när den är full av tvätt....(ja ni som brukar läsa min blogg kommer säkert ihåg att detta hänt vid ett tillfälle förut). 

Det är väl inte konstigt att det ligger tvätt i tunnan tänker ni säkert nu...men vi har korgar i tvättstugan där vi sorterar tvätten så locket på tvättunnan är i princip bara en mellanstation på väg till tvättsorteringen. I alla fall i min värld....och i alla fall sen detta hände förra gången när jag hittade alla sonens försvunna jeans i tvättunnan och inte ovanpå. 

Nu är handdukarna tvättade igen och ligger i hyllan....och jag ska börja lyfta på locket till tunnan....i varje fall varannan månad eller så....

Där ligger de, handdukarna. 

Några av alla handdukar på väg in i till hyllan igen. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar