söndag 5 mars 2017

Idag är det en riktigt krispig klar dag! Många minusgrader, klarblå himmel och kvittrande småfåglar utanför fönstret. Jag gillar när mina vänner fåglarna hälsar på, igår morse kvittrade de extra mycket utanför fönstret och jag blev extra lördagsglad. När jag sen tittade ut såg jag att de lyckats äta upp hälften av innehållet i en brödpåse som låg där ute i kylan....tror jag det att de var glada och sjöng för mig. De hade värsta brödfesten!

Igår frågade jag Sudden om det fanns några speciella önskemål till 18-årsdagen vad gäller tårta och mat. Sonen funderade länge och hade lite svårt att komma på vad han ville äta men till slut kom några förslag. Han konstaterade att det kunde vara läge att göra dagen speciell med tanke på att det kan vara en av de sista födelsedagar han firar här hemma. Först tänkte jag att så kan det ju inte vara, men sen insåg jag att det mycket väl kan vara på det viset. Norge har knappast sportlov på samma sätt som vi har....då kommer han nog inte hem och efter det vet vi ju inte alls var han hamnar....så på tisdag firar vi...ordentligt!

Fast idag slappar jag i soffan och tittar på myllret som tar sig framåt i spåren i Dalarna...det verkar jobbigt....tacka vet jag macka, kaffe, värmefilt, ljus och eld!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar