söndag 4 juni 2017

Återigen en helg som gick snabbt. Inte så ovanligt, säg det som inte går snabbt nu för tiden. Igår var det dags för Bredbydan och med den kom soligt, härligt väder. Lagom varmt för att locka många besökare till vår fina by. Jag började med ett besök på kyrkogården där jag planterade en ros på pappas grav, det skulle ha varit hans födelsedag. Sen kom ju-jutsugänget och hade en välbesökt uppvisning i solen.

Idag började vi i stan och Hörnsjön där det var dags för avslutning på det organiserade kampsportåret i ÖKSF. Roliga lekar runt sjön och som grädde på moset, god wokad mat när den sista pennan var nerstoppad i flaskan, sista hinken fylld och den sista spiken nerspikad. Underbart väder fram till den sista kvarten, då det kom lite mörka moln och hotade med regn.

Väl hemma i Bredbyn gick jag ut och jobbade lite i trädgården. Fröer och plantor petades ner i jorden och jag kände hur glädjen över att sommaren är här kom med full kraft. Medan jag roade mig med det lagade sonen till en mycket god middag som vi fick avnjuta senare på kvällen tillsammans med en av hans kompisar. 

Nu ligger jag i soffan framför teven och önskar att jag precis som sonen skulle vara ledig imorgon....men så är det inte...fast bara jag kommer ur sängen så ska jag nog lyckas få nåt gjort, hoppas jag. Planen är att jobba hemifrån.....jag ska vara disciplinerad, jag ska vara disciplinerad, jag ska vara........

En ros på pappas grav.

ÖKSF i Bredbyn under lördagen.

ÖKSF vid Hörnsjön under söndagen. Slutstationen med god mat!
I väntan på alla deltagare som fortfarande kämpade med uppdragen runt sjön.
     
God mat serverades även här hemma där sonen bjöd på kryddig ytterfilé med gratäng. 
   



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar