måndag 19 juni 2017

Ikväll har jag haft en sån där slö kväll. En härligt slö kväll. Jag hade tänkt fixa lite med tvätten och sen ta en kvart i trädgården och dra några ogräs. Men när dörren öppnades här hemma var det som att soffan drog....fast den fick inte dra alltför mycket direkt. Faktum är att jag i alla fall tömde diskmaskinen och fyllde den på nytt. Jag åt också middag.....och det var inte stripes eller chips. Nej, jag åt faktiskt riktig mat fast sonen inte var hemma, han jobbade nämligen kvällsskift. 

Förra veckan och helgen gick snabbt. Sonen fick skjuts till bussen i fredags kväll, han skulle till Lovön och UWC:s sommarträff för blivande stipendiater. Själv tog jag en tur till IKEA i lördags och inhandlade tyg och gardinvajer till växthuset. Under flera år har jag saknat solskydd därinne men nu är det på plats. Igår roade jag mig med tvätt och lite ogräsrensning innan sonen hämtades hem från Gideå flygplats. 

Just nu ligger jag och kollar nyheterna medan jag konstaterar att det är midsommar i slutet av den här veckan. Redan...hur i all världen gick det till?? Fick reda på häromdagen att det inte blir nåt av det firande vi haft under rätt många år nu. Så vi får se vad vi hittar på men med tanke på att sonen jobbar hela helgen passar det nog rätt bra med en tillbakalutad helg. Han arbetar kväll så vi får se till att äta nåt gott innan det är dags för honom att checka in på jobbet. Vi har i alla fall två underbara krukor fyllda av örter på altanen som kan piffa upp vilken rätt som helst. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar