söndag 22 juli 2018

Den här dagen har till största delen använts till böcker, matlagning och promenader. Jag började och avslutade dagen med en promenad. Däremellan njöt jag av regnet som föll samtidigt som jag påbörjade planeringen av min kommande kokbok.

En mindmap har börjat ta form med flera recept jag kan tänka mig att ta med. Problemet kommer att bli att begränsa mig men jag tänker ta hjälp av bland annat sonen. När jag väl har valt då är det dags att börja testlaga igen för att ha nytagna fotografier....lär ju ta lite tid...måste kolla upp vilken deadline jag har för tryckning när semesterperioden är över så att jag inte har för lågt tempo.

Förutom att jobba med min egen bok har jag läst också. "Strandcaféet" skriven av Lucy Diamond. Till skillnad från flera av de andra nyss lästa böckerna är detta en riktig lättviktare. Feelgood så det räcker och blir över....och förutsägbart...men så ska det ju vara när det är den här typen av genre. Boken är småmysig och väldigt lättläst. Språket flyter på bra även om det inte bjuder på några djupare vindlingar. Stör mig lite på den som korrekturläst, visserligen små men dock misstag irriterar. 

Men för en lässtund som inte kräver särskilt mycket av dig som läsare är det en mysig bok att läsa en regnig dag uppkrupen i soffan eller i skuggan under parasollet om solen skiner. Passade ypperligt när hjärnan var överhettad av alla recept....


Nu tar jag en paus till en annan dag. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar