söndag 15 juli 2018

Efter de fem böckerna om Patrick Melrose bytte jag genre helt och hållet. Den här boken reserverade jag på biblioteket utifrån det faktum att den handlar om böcker och jag verkligen gillar böcker. Till en början kändes den lite väl lättsmält, men efter de tyngre böckerna jag nyss avslutat kändes det välbehövligt. 
Fast som sagt, det blev nästan lite för mycket feelgood och gullegull till en början. Det var nästan så att jag bestämde mig för att inte läsa den utan plocka fram någon annan bok istället. Nu var inte allt rosenskimrande i boken, därför blev jag kvar i texten. Den handlade om att bli utan jobb, trassliga hemförhållanden, skilsmässor men framförallt om att våga starta på nytt och satsa på det man tror på. 

Boken bjöd inte på några större överraskningar men väl lite skön feelgoodromantik. Inte helt fel en varm dag i juli. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar