tisdag 21 augusti 2018

Min kyl och frys i köket har fått spunk...eller nåt annat...klockan fyra i morse väcktes jag av en alarmsignal jag inte kunde placera. Tre snabba pip, fem gånger. Sedan blev det tyst. Lagom länge för att jag nästan skulle somna om, då kom de åter.

Jag studsade upp ur sängen och tog mig lika studsande in i köket där jag precis hann höra att det sista pipet komma från kylskåpet....och nej...det var inte larmet som visade att temperaturen gått ned på grund av till exempel dåligt stängda dörrar....det känner jag igen då det låter helt annorlunda. Dessutom blinkar det på displayen då.

Nej, detta var något konstigt som inte ens finns omnämnt i instruktionsboken och nu när klockan är kvart i sex har jag fått den stora äran att lyssna till pipandet sådär fem, sex gånger till. Bådar ju gott inför kommande natt....har svårt att tänka mig att någon kan hjälpa mig redan under den här dagen.

Räddningen för att jag ska få någon sömn kommande natt är nog att flytta ner i källaren till sonens rum....med stängd dörr borde jag inte vakna när det piper en gång i kvarten.....

Irriterande är det i alla fall....lär väl vara kretskortet eller nåt sånt....fast nog tycker jag att det borde klara fler än sju år när man köpt ett "dyröresskåp".


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar