söndag 7 oktober 2018

Vilken fantastisk helg det blev. Härligt väder, umgänge och lagom mycket matlagning. När det blev fredag kväll kunde jag luta mig tillbaka i soffan, nöjd över att ha skickat in ett stort antal recept. Det innebar att jag kunde börja lördagen med en promenad innan det var dags att plocka undan utemöbler och annat som hör sommaren till, då inga texter pockade på att skrivas. I princip allt är fixat men utebadet är kvar. Det får vänta till nästa helg, kan ju tänkas att jag passar på att plumsa lite till innan det töms på vatten och luft. 

Sedan blev jag lite blondare i huvudet innan jag åkte ut och roade mig med vänner, en härlig kväll med massor av skratt och framförallt dans. Musklerna runt knäna och i höfterna gör sig påminda idag...ett helt okej träningspass alltså. 

Vad har jag sysslat med den här dagen då? Inte mycket, lite tvätt och en lång promenad på förmiddagen har varit de två största aktiviteterna. Under promenaden njöt jag av alla färger naturen bjuder på just nu, några träd har hunnit bli kala medan andra fortfarande har sina löv kvar, det rasslade och prasslade när vinden tog i. Fåglarna kvittrade glatt och fast det blåste lite småsnålt värmde solen där jag gick. En sån här dag tycker jag verkligen om hösten, om än höst innebär att vintern närmar sig. Vintern får dröja ett tag i alla fall, vi låter hösten härja minst någon månad till, det bestämmer jag här och nu.  

Nu försöker jag intala mig själv att jag är jättetrött så jag kan somna tidigt ikväll, väckaren kommer att ringa mitt i natten....fakiren i Gideå väntar när en ny dag gryr. 






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar