fredag 12 oktober 2018

"Nej och åter nej! skriven av Nina Lykke är en bok som har fått massor av fina recensioner. Därför var förväntan stor när jag öppnade boken för att läsa om Ingrid, Jan och Hanne och deras både komplicerade men samtidigt enkla relationer. 

Nu blev det inte riktigt så, jag kämpade för att komma in i boken, kämpade hårt för att börja gilla karaktärerna men upplevde att jag blev mest irriterad på dem. Visserligen brukar jag inte ha problem med böcker bara för att jag inte gillar huvudpersonerna men i det här fallet var det inte så.

Inte heller har jag problem med konstiga beteenden men när bajset grävdes ner vid grannens häck nåddes min smärtgräns....funderar på om jag ska inse slaget om boken förlorat eller om jag vid tillfälle ska ge den en ny chans? Hur som helst, läs den gärna och tala om för mig vad som borde få mig att gilla den!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar