söndag 23 augusti 2020

Veckorna går snabbt och tecknen på att hösten kryper närmare blir fler och fler. Det plockas bär och svamp, de getingar som flyger runt börjar slöa till, alltfler löv byter till sin höstfärg och sommarblommorna börjar bitvis se risiga ut. 

Jag är glad över min sommar, önskar ändå att den skulle hänga med ett tag till men nu verkar vädret bli lite svalare igen. Idag har jag skördat några av mina kryddväxter och gjort små paket till frysen för att kunna plocka fram när de har slutat att växa utomhus. 

Förutom att skörda kryddor har helgen bjudit på promenader, som vanligt. Jag har även hunnit läsa en del, varit bortbjuden till goda vänner och fått både gott att äta och dricka. 

Nu ser jag fram emot en ny arbetsvecka. Spännande att se vad den har att bjuda på! 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar