lördag 29 augusti 2020

Jag vet att jag inte är den enda som vaknar ibland på natten och har svårt att somna om. Numera när det händer handlar det inte om att jag är orolig eller stressad utan jag bara vaknar och kan inte somna om. När jag ligger där och filurar kan jag ibland önska att jag kunde kliva upp och vara i full gång. 

Visst jag skulle kunna kliva upp och låtsas vara pigg men så är det ju inte. Trots att hjärnan tycker att det skulle vara en god idé att kliva upp håller inte kroppen med. Så efter ett tag somnar jag om och beroende på hur länge jag sedan får sova vaknar jag antingen pigg eller intill döden trött. 

I morse var det något slags mitt emellan...det är ju lördag så ingen väckare ringde i alla fall. Efter att ha tagit en riktig långpromenad på morgonen satte jag kurs mot trädgården och gjorde något jag aldrig brukar göra. Rabatten på framsidan rensades ännu en gång, förhoppningsvis innebär det att vårens jobb kommer att bli enklare....

Sedan samlades en hel del trädgårdsdekorationer in, de få potatisplantor som växt i en odlingslåda drogs upp och där fanns i alla fall två kok. Nu är det mesta av jobbet ute i trädgården klart så nästa steg blir att ta hand om det som finns på min altan. Men det får bli en annan dag eller helg. 

När jag kom in var det skönt att krypa ner i bubbelbadet och sedan landa i soffan och upptäcka att den femte säsongen av Lucifer äntligen släppts....så är det någon som undrar så vet ni var ni hittar mig....


Så här glad blir jag när rabatten på framsidan är rensad ännu en gång. 


Några små potatisar blev det i alla fall. 



Tända ljus och Lucifer på Netflix!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar