söndag 9 maj 2021

Tänk att visheten inte alltid kommer med åldern. Varje år gör jag samma misstag, varje år. Som resultat av det ser jag ut som en överblommad vissen växt full av fröer....eller det är inte jag som ser ut så, det är min fleecejacka. Av någon anledning åker den alltid på när det är dags att jobba ute i trädgården och luften är en aning kylig. Gårdagen var inget undantag. Jackan fungerar utmärkt så länge jag håller mig till grävande, ogräsrensning och ris utan frön. Men när det är dags att klippa bort fjolårets blomställningar på min klasespirea är det inget bra klädalternativ. I princip alla frön fastnar på min jacka, de som inte fastnar i håret förstås. Jag har i alla fall gott hopp om framtiden. Tänker att nästa år....då....då kommer visheten. Eller så är det bara minnet som saknas....



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar